چگونه در هواپیما بخوابیم؟

خوابیدن در هواپیما یکی از چالش‌های سفرهای هوایی است که بسیاری از آن ناله دارند. اما تنها با رعایت نکاتی به راحتی می‌توان در هوایپما خوابید و سفری آرام بی‌دغدغه داشت. در ادامه با زرین نما بلاگ همراه شده و با نکاتی برای راحت خوابیدن در هواپیما با ما همراه باشید.

[c][/c]

مطالب مرتبط:

خوابیدن در هواپیما

نکاتی برای راحت خوابیدن در هواپیما

  • صندلی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

مکان صندلی در هواپیما یکی از عوامل مهم در خوابیدن در طول پرواز به شمار می‌رود. همیشه سعی کنید که در صورت امکان یکی از صندلی‌های کنار پنجره را رزرو نمایید. چرا که در این صورت فضای کافی برای تکیه خواهید داشت و از طرفی نیز از رفت آمدهای فراوان راهرو هواپیما نیز در امان خواهید بود. در ظاهر اینگونه به نظر می‌رسد که صندلی‌های ردیف خروج اضطراری و همچنین صندلی‌های ردیف اول به دلیل داشتن فضای بیشتر برای خوابیدن در هواپیما راحت‌تر هستند، اما به این امر توجه داشته باشید که معمولا ردیف اول به خانواده‌ها تعلق می‌یابند و به همین دلیل نیز ممکن است که سر صدای کودکان مانع از خواب راحت شود.

  • تعداد ساک‌های دستی خود را کم کنید

اگر بیش از یک ساک دستی به همراه خود داشته باشید مجبور خواهید شد که تعدادی از آن‌ها را زیر پای خود قرار دهید و در این صورت فضای خالی برای پاهایتان کم‌تر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که تنها یک کیف دستی همراه خود داشته و وسایل ضروری خود را در درون آن قرار دهید. در این صورت می‌توانید این ساک را در قفسه بالای سر خود قرار داده و در صورت نیاز وسایل خود را از آن بردارید.

  • از نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید

به جای نوشیدنی‌های کافئین‌دار بهتر است از آب و یا آبمیوه استفاده کنید. چرا که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانع از خواب راحت شما خواهند شد.

  • قرص‌ها و مواد خواب‌آور

استفاده طولانی مدت از قرص‌های خواب آور معمولا توصیه نمی‌شود، ولی با مشورت پزشک می‌توانید از برخی داروهای خواب‌آور استفاده کنید. ملاتونین و درامامین، از جمله داروهای خواب‌آور هستند که برای خوابیدن در هواپیما کمک بسزایی می‌کنند.

خوابیدن در هواپیما

  • از بالش و پتو استفاده کنید

با توجه به اینکه در برخی از هواپیماها تعداد محدودی بالش و پتو وجود دارد، بهتر است پس از سوار شدن به هواپیما و نشستن در صندلی، از مهماندار درخواست کنید که بالش و پتو در اختیارتان قرار دهد. طبیعتا با استفاده از پتو و بالش راحت‌تر به خواب خواهید رفت.

  • بالش گردنی به همراه داشته باشید

استفاده از بالش گردن یکی از بهترین راه حل‌ها برای خواب در هواپیما محسوب می‌شود. البته بایستی توجه داشته باشید که این بالش‌ها انواع مختلفی دارند و در خرید آن‌‌ها بایستی دقت داشته باشید. قبل از خرید بهتر است که تعدادی از آن‌ها را امتحان کرده و بالشی را انتخاب کنید که با آن بیشتر راحت هستید.

  • پاهای خود را آزاد نگه دارید

البته در این زمینه کمی اختلاف نظر وجود داشته و به نوعی امری سلیقه‌ای محسوب می‌شود. برخی با درآوردن کفش‌هایشان بسیار راحت در هوپیما می‌خوابند، اما برخی با این کار راحت نیستند. به هر حال در آوردن کفش باعث افزایش گردش خون در پاها می‌شود و می‌تواند به خواب راحت در هواپیما کمک کند.

خوابیدن در هواپیما

  • از هدفون استفاده کنید

استفاده از هدفون نیز امری سلیقه‌ای است؛ چرا که برخی در صورت استفاده از آن نمی‌توانند راحت بخوابند و برعکس برخی با گوش دادن به موسیقی می‌توانند خواب راحتی را تجربه کنند. اما به هر حال تجربه نشان داده که در صورت گوش دادن به موزیک‌های ملایم می‌توان راحت‌تر خوابید. از طرفی نیز با صرف کمی هزینه بیشتر می‌توانید هدفون حرفه‌ای خریداری نمایید که از رسیدن صداهای بیرونی و آزاردهنده به گوش شما جلوگیری می‌کنند.

  • کاری کنید مزاحمتان نشوند

در صورتی که در تمام طول پرواز قصد خوابیدن دارید، می‌توانید به یکی از میهمانداران هواپیما این امر را اطلاع دهید تا هنگام آوردن نوشیدنی و یا خوراکی شما را از خواب بیدار نکنند. همچنین در صورتی که از پتو استفاده می‌کنید، بهتر است که کمربند صندلی را از روی پتو ببندید تا همیشه قابل روئیت باشد. در این صورت برای چک کردن کمربند شما را از خواب بیدار نمی‌کنند.

  • صندلی را به عقب بخوابانید، اما مسافر پشتی را نیز مراعات کنید

طبیعتا با خواباندان صندلی خوابیدن در هواپیما راحت‌تر خواهد شد؛ اما قبل از اینکه اقدام به این کار کنید، بهتر است که به مسافر پشت خود نیز توجه کنید. چرا که ممکن است او در دست خود نوشیدنی داشته باشد و با این کار شما باعث ریختن آن شوید.

  • تا حد امکان از نور دوری کنید

نور فلش فیلم‌ها، نور چراغ‌های مطالعه، نورهای کابین و نور آفتاب مانع خواب راحت شما خواهند شد؛ با اینکه بعضی از ایرلاین‌ها چشم‌بندهایی را در اختیارتان قرار می‌دهند، اما بهتر است که یک چشم بند همراه خود داشته باشید.

  • به زمان بیدار شدن خود توجه کنید

مطمئا سخت‌ترین زمان خواب، هنگام بیدار شدن است و این امر در هواپیما سخت‌تر نیز می‌شود. به همین خاطر بهتر است که قبل از خواب ساعت خود را به ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از فرود تنظیم کنید تا بیدار شده، به سرویس بهداشتی رفته و وسایل خود را کامل جمع کنید. همچنین در این صورت می‌توانید فرصتی برای نوشیدن یک قهوه نیز داشته باشید تا کاملا سرحال و هوشیار باشید.

خوابیدن در هواپیما

منبع: smartertravel

دسته بندی های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *